Mari Beramal ^_^

Ahad, 3 Julai 2016

Selamat Tinggal Negeri Sembilan

Hai,
Rasa bersyukur sangat bila dapat jawapan positive dengan pemohonan perpindahan aku. Aku dapat berpindah ke Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia Johor as i wish. Cuma ditempatkan dibalai mana masih tak tentu lagi. Tengoklah rezeki nanti. Untung-untung berdekatan dengan balai suami aku bekerja.

23.05.16

Alhamdulillah, aku ditempatkan di Balai Muar. Dekatlah dengan Bukit Gambir. Kalau tak jem... 45 minit boleh sampai. Setakat ni ku rase seronok je kerja disini sebab kawan-kawan ayah pun ramai yang masih bekerja di balai ni. Terase macam ade keluarga pulak. Masuk pejabat... tengok pejabat lama ayah aku masih tertampal gambar ayah dalam program ape ntah. Hiba sebab bila teringat sebenarnye ayah dah tak ada. Dapat aku bayangkan kalau ayah masih ada... dielah orang yang akan aku rujuk bab2 kerja ni. Xnak sombong bodoh macam dulu. Tapi.... hakikatnya, x dapat lagi dah aku nak bertanya apa2 pada ayah... waima bertanya khabar sekali pun. Alfatihah untuk ayahku.





 Hari hari terakhir di N9 pegi jugak check pili bomba. Melunaskan tugasan terakhir sebelum lapor diri di tempat baru.

Buat mase ni bertugas di Balai Muar memey seronok. Dah macam balai bapak aku pulak aku buat balai ni hehe. Mane taknye... sebelum ni ayah aku pernah kerja di balai ni... kire nye aku ni meneruskan legasi ayah aku la kat balai ni. Kengkawan ayah aku pun ramai kat sini. Tu yang ade antare diorang aku gelar pakcik je instead of encik... lebih mesra n rs bekerja dengan keluarga sendiri.

Soal kerja tu same je mane-mane balai pun ade port folio yang kena kita pegang. Tapi suasana kerja tu yang mampu menentukan output seseorang anggota tu. Bayang kan kalau nak pegi balai pun stress macam mane nak bekerja dengan berdedikasi kan. Bagi aku la...

Pengalaman baru bagi aku rewang untuk masak same2 anggota. Ni untuk majlis Khatam Al-Quran dan berbuka puasa peringkat Zon Muo.

Tukang kacau Beriani ni memang comel... tapi jangan risau, suami orang ni.
dengan orang bomba ni takyah la nak cepat berminat sangat, rate2nye mude2 lagi dah kawin...
mintak2 lah xde yang nak try2. 
Psst:... Laki aku pun bomba... tu nak kabo tu.... jgn gatai2 nak try grrrrrrr



cak!!! haaa ni la close up muke mak nani ni. banyak jeragat, kedut2 pulak tu. Nak aje aku cabar pengusaha cosmetic kalau berani pulihkan kulit aku ni memang product ko win la.

Majlis bermula jam 6.30 petang. Ni antara anggota perisma yang hadir.
Isteri Boss aku bertudung kuning... lembut je orangnye... same macam isteri mantan boss aku di Senawang dulu.



Ni pulak program bungkus kueh raya untuk di agihkan kepada anggota yang bertugas pada hari raya nanti anjuran Perisma. Perisma ni Persatuan Isteri dan anggota bomba. Boleh tahan aktif jugak Perisma Johor ni.

Tak pernah buat perangai macam ni sebelum ni ... saje nak try selfie depan cermin 2 hari sebelum raye. Pakai set baju suami hehehe. Muat dan longgar. satu pencapaian tu nak turunkan berat badan. Kalau sebelum ni memang tak muat nak sarung. Asyik sangkut tang peha... lebih parah bile aku siap boleh kongsi uniform dengan ayah aku sebelum ni... tu dah tahap Obesiti melampau lah tu. Banyak kali ayah aku pesan jage badan jangan gemuk sangat. Ayah dah takde baru nak buat.... apela ko ni Nani. 

Hmmm Raye tahun ni aku rase x berperasaan nak sambut pun. Ayah baru je 'pergi' takde sebab untuk aku bersuka ria. Persiapan pun ala kadar je setakat nak bagi anak-anak rase hari raye. 

Ape-ape pun, Mak Nani nak ucapkan Selamat Hari Raya AidilFitri
Maaf zahir batin pade kengkawan yang sempat bace blog sendu suam-suam kuku mak Nani ni ye. 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...